© copyright s.v.Tivoli
2010-12

SLOTFEEST/SPONSORAVOND 2011

(door onze redacteur Jack Engelen)

Wat hadden we er naar uitgezien en wat waren de verwachtingen hooggespannen. Het slotfeest annex sponsoravond zou een grootse afsluiting van het seizoen moeten worden en het mag gezegd worden, we zijn niet bedrogen uitgekomen. Op 9 juli was het dan zover, het feest waar velen naar hadden uitgekeken. Voorafgaand hieraan waren vele vrijwilligers bezig geweest om voor elkaar te krijgen, dat het een feest zou worden om niet te vergeten. Zo waren er onder de bezielende leiding van Stef Verdonschot diverse voorbereidingssessies geweest en op papier was zo goed als alles voor elkaar. Nu nog afwachten of we voldoende entreekaarten zouden hebben gesleten en genoeg sponsorgeld hebben binnengehaald om ook financieel van een succes te mogen spreken. Twee dagen voor het feest, op donderdag 7 juli, vond de opbouw van de tent plaats. Om 07.30 uur al werd de tent bezorgd en toen bleek ook, dat grote animator Stef Verdonschot die nacht helaas met spoed naar het ziekenhuis was gebracht met hartproblemen. Gelukkig gaat het inmiddels weer goed met hem en daar zijn we natuurlijk blij om. Gekscherend werden toen wel opmerkingen in de trant van “Hij verzint ook van alles om er maar niet bij te hoeven zijn”, gemaakt. De opbouwploeg, bestaande uit Henk Rennenberg, Frans Joosten, Henk vd Boomen, René van Eijck, Peter Smulders, Rudi Sanders, Hans Verbaal, John Hanraths, Toon vd Laarschot en 2 medewerkers van Aalster Tenten Bedrijven begon om 08.00 uur aan het karwei en toen uw verslaggever om 08.45 uur arriveerde om foto’s te komen knippen, was de opbouw al flink op scheut. Rond 09.00 uur stond de tent al helemaal overeind en om 09.45 uur lag ook de houten vloer er al in. Leny Sanders zorgde in de tussentijd voor een welverdiend natje en droogje. Hierna vertrok uw verslaggever weer en werd de rest van de dag besteed aan de kleinere, maar ook belangrijke werkzaamheden, zoals het ophangen van lampjes en andere technische zaken. Kortom, een pluim voor de bouwers is hier zeker op zijn plaats. En dan het feest zelf natuurlijk. De laatste voorbereidingen op zaterdag overdag en vroeg in de avond waren nog maar net achter de rug of de eerste feestgangers dienden zich al aan. Toen rond de klok van 20.00 uur de “poorten” van de tent open gingen, telde uw reporter al 40 aanwezigen en bij de start van het entertainment met lichte achtergrondmuziek door de Dutch Show Company om 20.15 uur was dat aantal bijna verdubbeld. De stemming kwam er steeds beter in, mede als gevolg van het swingende optreden van de al eerder genoemde artiesten. Inmiddels zijn al meer dan 100 gasten aanwezig en iets na 21.00 uur gaan de voetjes van de vloer en laten vele aanwezigen hun danskunsten zien. Om iets voor 21.30 uur neemt Hans Verbaal het woord om een speciaal dankwoord uit te spreken voor de helaas om bekende redenen afwezige feestcommissieleider Stef Verdonschot. Hij vraagt om een applaus en een gezamenlijke uitvoering van ons clublied. Natuurlijk wordt aan dat verzoek spontaan gehoor gegeven. Hierna wordt het feest passend voortgezet en vermeldenswaard op dit moment is, dat gedurende de hele avond op een groot scherm een “powerpoint-presentatie” wordt gedraaid, waarbij de logo’s van de speciaal voor deze avond aangezochte sponsors worden getoond. Het spreekt natuurlijk voor zich, dat wij alle sponsors bedanken en niet te vergeten Tonnie Janssen,de producent van de betreffende powerpoint-presentatie”. Om 22.30 uur is de feesttent dan al bevolkt met zo’n 135 mensen en het is natuurlijk een lust om vele oude en nieuwe bekenden te ontmoeten en daarmee een praatje te maken onder het genot van een glaasje en swingende entertainment. De catering van de natjes en de droogjes werd overigens uitstekend verzorgd door het vrijwillige barteam van Leny Sanders, verder bestaande uit Anja, Koen en Henri Vaessen, Stefan en Danielle Verdonschot, Maria van Poppel, Henk Rennenberg, Hans Verbaal en Bas van Hoof. Bij afwezigheid van de zieke voorzitter Dre Rennenberg neemt Jack Engelen in zijn hoedanigheid als vicevoorzitter om 23.00 uur de microfoon en spreekt namens het bestuur van SV Tivoli een dankwoord uit. Hij bedankt in willekeurige volgorde iedereen, die op wat voor manier dan ook een bijdrage heeft geleverd aan het welslagen van deze speciale avond en spreekt de hoop uit, dat dit een aanzet kan zijn tot een nieuwe opbloei van onze club. Iets voor middernacht is er nog een speciaal gastoptreden van Hans Verbaal, die solo en samen met een aantal leden van The Dutch Show Company de tent nog even op zijn kop zet. Aan alles komt een eind en zo ook nu. Tussen 00.30 en 01.00 uur is er dan het slotoptreden van de door ons ingehuurde artiesten, waarna de muziek gestopt wordt. Natuurlijk werd er daarna door menigeen nog flink nagepraat, maar bij uw reporter was het lichtje toen al wel uit. Het schijnt alles bij elkaar een feest te zijn geweest, waar we met trots op terug mogen kijken en daar was het toch om te doen. Dat er uiteindelijk zo’n 160 entreekaarten bleken te zijn verkocht, mag een prima resultaat worden genoemd en heeft mede bijgedragen aan een positieve financièle balans. Rest ons nog om de nodige bedankjes uit te delen. Behalve naar de in bovenstaand verhaal al genoemde animator, tentopbouwers, “powerpointproducent” en barteam gaat onze dank uit naar nog niet genoemde mensen, die met name in de voorbereiding een kleinere of grotere rol hebben gespeeld. We noemen Pascal Janssen, René vd Bogaard, Jack Engelen, Frits Driessen, Ronny Kox, Wim Vermeulen en iedereen die we desondanks vergeten mochten zijn. Tot het volgende spetterende slotfeest!